1.
Dreptatea e corecţia divină pentru
nedreptate.
Nedreptatea e baza tuturor
judecăţilor lumii.
Dreptatea
corectează interpretările la care dă naştere nedreptatea, şi le anulează. În
Cer nu există nici dreptate, nici nedreptate, greşeala fiind imposibilă şi
corecţia neavând înţeles. În lumea aceasta însă, iertarea depinde de dreptate,
din moment ce tot atacul nu poate fi decât nedrept. Dreptatea e verdictul
Spiritului Sfânt asupra lumii. Dreptatea nu e posibilă decât în judecata Lui,
pentru că - în lume - nimeni nu e în stare să facă numai interpretări drepte şi
să se 31 lepede de toate nedreptăţile.
Dacă Fiul lui Dumnezeu ar fi judecat
drept, nu ar mai fi nevoie de mântuire. Gândul separării ar fi fost de-a pururi
de neconceput.
2.
Dreptatea, ca şi opusul ei, este o
interpretare.
E însă singura interpretare care duce
la adevăr.
Lucrul
acesta devine posibil pentru că, deşi neadevărată în sine, dreptatea nu include
nimic care să se opună adevărului. Nu există conflict inerent între dreptate şi
adevăr: una nu e decât un prim mic pas în direcţia celuilalt. Drumul devine
foarte diferit pe măsură ce avansezi. Şi nu poţi anticipa, de la bun început,
nici grandoarea peisajului, nici toată măreţia, nici panoramele imense care vin
să te întâmpine în cursul călătoriei. Dar, chiar şi acestea, de o splendoare ce
atinge înălţimi de nedescris pe măsură ce îţi continui drumul, nu sunt de fapt
nimic în comparaţie cu tot ce te aşteaptă când se sfârşeşte drumul şi, odată cu
el, timpul încetează a mai fi. Dar undeva tot trebuie să începi. Dreptatea este
începutul.
3.
Toate conceptele tale de sine şi de
semeni, toate temerile de stări viitoare şi toate preocupările cu trecutul îşi
au originea în nedreptate.
Iată
lentila care, ţinută înaintea ochilor trupului, distorsionează percepţia şi
aduce mărturia lumii distorsionate înapoi minţii care a făcut lentila şi ţine
la ea foarte mult. Aşa se clădeşte, selectiv şi arbitrar, fiecare concept al
lumii.
„Păcatele" sunt percepute şi
justificate printr-o selectivitate atentă în care trebuie să se piardă toate
gândurile întregimii. Iertarea nu are loc în asemenea maşinaţii, căci nu există
„păcat" care să nu pară pe veci adevărat.
4.
Mântuirea e dreptatea lui Dumnezeu.
Ea
te face să reconştientizezi întregimea fragmentelor pe care le percepi
sfărâmate şi separate. Iată ce înfrânge frica de moarte. Căci fragmentele
separate trebuie să piară şi să moară, dar întregimea e nemuritoare. Ea rămâne
în vecii vecilor aidoma Creatorului ei, fiind una cu El. Judecata lui Dumnezeu
este dreptatea Lui. Asupra acesteia - o Judecată total lipsită de condamnare; o
evaluare bazată întru totul pe iubire - ţi-ai proiectat nedreptatea, dându-I
lui Dumnezeu lentila percepţiei deformate prin care priveşti. Acum Îi aparţine
Lui, nu ţie. Ţi-e frică de El, şi nu vezi că tocmai de Sinele tău ai oroare şi
te temi ca de-un duşman.
5.
Roagă-te pentru dreptatea lui
Dumnezeu şi nu îi confunda milostivirea cu propria ta demenţă.
Percepţia
poate face orice imagine vrea să vadă mintea. Să ţii minte asta. În asta stă
Cerul sau iadul, după cum alegi. Dreptatea lui Dumnezeu trimite la Cer tocmai
pentru că e total imparţială. Ea acceptă toate dovezile ce i se aduc, neomiţând
nimic şi neapreciind nimic ca desprins şi separat de restul. Ea judecă numai
din acest punct de vedere, şi numai din acesta. Aici tot atacul şi condamnarea
devin de neînţeles şi de neapărat. Percepţia încetează, mintea e liniştită şi
lumina vine iar. Viziunea e acum redată. Ce s-a pierdut s-a găsit acum.
Pacea lui Dumnezeu se pogoară asupra
lumii întregi şi putem vedea.
Şi putem vedea!
19. CE E DREPTATEA? - Curs de Miracole
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu