1.
În ultimă instanţă, reîncarnarea
este imposibilă.
Nu
există trecut, nici viitor, iar ideea naşterii într-un trup, o dată sau de mai multe
ori, nu are niciun înţeles. Reîncarnarea nu poate, atunci, să fie adevărată în
niciun sens real. Singura noastră întrebare ar trebui să fie:
„Este un concept
util?" Iar asta depinde, fireşte, de întrebuinţarea care i se dă. Dacă e
întrebuinţat să întărească recunoaşterea naturii veşnice a vieţii, e
într-adevăr folositor. Ce altă întrebare despre el ajută cu adevărat la
luminarea drumului? Ca multe alte crezuri, şi de acesta se poate abuza destul
de crunt. În cazul cel mai bun, un asemenea abuz oferă preocupare şi mândrie,
poate, în trecut. În cazul cel mai rău, induce inerţie în prezent. Între cele
două extreme sunt posibile tot felul de absurdităţi.
2.
Reîncarnarea nu e, în niciun
caz, problema de care să ne ocupăm acum.
Dacă
ar răspunde de unele dintre dificultăţile cu care se confruntă un individ acum,
unica lui sarcină ar fi tot aceea de-a scăpa de ele acum. Dacă îşi pune bazele
unei vieţi viitoare, tot numai acum poate lucra la propria lui mântuire. Pentru
unii, conceptul poate fi reconfortant; şi, de le dă curaj, valoarea lui
vorbeşte de la sine. E cert însă că drumul către mântuire poate fi găsit atât
de cei ce cred în reîncarnare, cât şi de cei care nu cred. De aceea, ideea nu
poate fi considerată esenţială pentru programa acestui curs. Există întotdeauna
un dram de risc în a vedea prezentul în funcţie de trecut. Există întotdeauna
un dram de bine în orice gând ce întăreşte ideea că viaţa şi trupul nu simt
acelaşi lucru.
3.
Pentru scopurile noastre, nu ar
fi util să luăm o poziţie categorică în privinţa reîncarnării.
Un
profesor de-al lui Dumnezeu trebuie să le fie la fel de util celor care cred în
ea, cât şi celor ce nu cred. Dacă i s-ar cere să ia o poziţie categorică, i
s-ar limita pur şi simplu atât utilitatea, cât şi capacitatea de-a lua decizii.
Cursul nostru nu se ocupă de concepte ce nu sunt acceptabile oricui, indiferent
de convingerile formale pe care le deţine. Fiecăruia îi va fi de ajuns să facă
faţă propriului eu, şi nu e rolul înţelepciunii să adauge controverse sectare
la poverile fiecăruia. Şi nu s-ar bucura de niciun avantaj din acceptarea
prematură a cursului, doar pentru că îi susţine o credinţă deţinută mai de
mult.
4.
Nu se poate accentua prea mult
că ţinta acestui curs e inversarea completă a gândirii.
Când
va fi atinsă în final, chestiuni de genul validităţii reîncarnării vor deveni
lipsite de orice noimă. Până atunci, se prea poate să fie pur şi simplu
controverse. De aceea, profesorul lui Dumnezeu e înţelept să se distanţeze de
toate întrebările de acest gen, căci are multe de predat şi de învăţat în afara
lor. Ar trebui să înveţe şi să predea că asemenea chestiuni teoretice nu fac
decât să irosească timpul, deviindu-l de la scopul ce i-a fost desemnat. Dacă
există aspecte ale vreunei concepţii sau convingeri care îi vor fi utile, se va
spune. Şi i se va spune şi cum să le folosească. Ce altceva mai trebuie să
ştie?
5.
Înseamnă oare că profesorul lui
Dumnezeu ar trebui să nu creadă în reîncarnare sau să nu o discute cu alţii
care cred?
Răspunsul
e, fireşte, nu! Dacă se întâmplă să creadă în reîncarnare, ar fi greşit din
partea lui să renunţe la acest crez, dacă nu l-a sfătuit Profesorul lăuntric să
o facă. Iar asta e foarte improbabil. Poate fi informat că face abuz de acest
crez într-un mod ce dăunează atât progresului elevului, cât şi propriului
progres. I se recomandă atunci reinterpretarea, pentru că este necesară. Tot ce
trebuie să recunoască însă e că naşterea nu a fost începutul şi moartea nu este
sfârşitul. Unui începător nu i se cere nici măcar atât. Nu trebuie decât să
accepte ideea că ce ştie nu este neapărat tot ce e de învăţat. I-a început
călătoria.
6.
Accentul pus în acest curs
rămâne întotdeauna pe acelaşi lucru: în acest moment ţi se oferă deplină
mântuire, şi tot în acest moment o poţi şi accepta.
Asta
rămâne, în continuare, singura ta răspundere. Ispăşirea poate fi echivalată cu
ieşirea totală din trecut şi cu lipsa totală de interes faţă de viitor. Cerul e
aici. Alt loc nu există. Cerul e acum. Alt timp nu există. Pe profesorii lui
Dumnezeu nu îi interesează să predea ceva ce nu duce la asta. Corect
interpretate, toate crezurile vor arăta spre asta. În acest sens, se poate
spune că adevărul lor stă în utilitatea lor. Toate crezurile care duc la
progres trebuie onorate. E singurul criteriu pe care îl cere acest curs. Mai
mult de atât nu e necesar.
din - Curs de Miracole
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu