PROFESORII LUI DUMNEZEU

CARE E ROLUL CUVINTELOR ÎN VINDECARE




1.           La strict vorbind, cuvintele nu joacă niciun rol în vindecare.

Factorul motivant e rugăciunea, sau rugămintea. Primeşti ce ceri. Dar asta se referă la rugăciunea inimii, nu la cuvintele pe care le foloseşti când te rogi. Uneori cuvintele şi rugăciunea se contrazic, alteori concordă. Nu contează. Dumnezeu nu înţelege cuvintele, căci au fost făcute de minţi separate ca să se ţină în iluzia separării. Cuvintele pot fi utile, mai ales pentru începători, pentru a-i ajuta să se concentreze şi să excludă - sau, cel puţin, să îşi controleze - gândurile care nu sunt la obiect. Să nu uităm însă: cuvintele nu sunt decât simboluri ale altor simboluri. Şi sunt, aşadar, de două ori mai îndepărtate de realitate.


2.           Ca simboluri, cuvintele au denotate foarte concrete.

Chiar şi atunci când par cât se poate de abstracte, imaginea ce vine în minte poate fi foarte concretă. Dacă nu îţi trece prin minte un denotat concret în legătură cu cuvântul respectiv, înţelesul lui practic este infim sau inexistent, aşa că nu poate fi de niciun folos în procesul de vindecare. Rugăciunea inimii nu cere de fapt lucruri concrete. Ea solicită întotdeauna un fel de trăire, lucrurile concrete cerute fiind purtătoarele trăirii dorite, în opinia celui ce o cere. Cuvintele, atunci, simt simboluri ale lucrurilor cerute, dar lucrurile înseşi nu fac decât să reprezinte trăirile sperate.


3.           Rugăciunea pentru lucruri ale acestei lumi va aduce trăiri ale acestei lumi.

Dacă asta cere rugăciunea inimii, asta se va da pentru că asta se va şi primi. E imposibil ca rugăciunea inimii să rămână fără răspuns în percepţia celui care cere. Dacă cere imposibilul, dacă vrea ce nu există sau caută iluzii în inima lui, de asta va şi avea parte. Puterea deciziei lui i-o oferă după cum cere. Iată unde stau iadul şi Cerul. Adormitului Fiu al lui Dumnezeu nu i-a mai rămas decât puterea aceasta. Asta e de ajuns. Cuvintele lui nu contează. Numai Cuvântul lui Dumnezeu are vreun înţeles, pentru că simbolizează ceva ce nu are simboluri umane. Numai Spiritul Sfânt înţelege ce reprezintă acest Cuvânt. Şi asta e de ajuns.


4.           Oare profesorul lui Dumnezeu trebuie să evite, atunci, folosirea cuvintelor când predă?

Sigur că nu! Sunt mulţi la care trebuie să se ajungă prin cuvinte, ei nefiind încă în stare să audă în tăcere. Profesorul lui Dumnezeu trebuie totuşi să înveţe să se folosească de cuvinte într-o manieră nouă. Treptat, învaţă cum să îşi lase cuvintele să îi fie alese, nemaidecizând de unul singur ce să spună. Acest proces e, pur şi simplu, un caz special al lecţiei din culegere ce spune:

„Mă voi da la o parte şi Îi voi ceda Lui conducerea ".

Profesorul lui Dumnezeu acceptă cuvintele ce i se oferă şi dă după cum primeşte. Nu controlează direcţia cuvintelor pe care le rosteşte.
         Ascultă şi aude şi vorbeşte.


5.           Un impediment major în acest aspect al învăţării lui e teama profesorului lui Dumnezeu în legătură cu validitatea a ceea ce aude. Iar ce aude poate fi extrem de surprinzător.


De asemenea, poate să pară extrem de irelevant pentru modul în care percepe el problema prezentată, şi poate de fapt să îl confrunte pe profesor cu o situaţie care să îi pară foarte jenantă. Toate acestea sunt judecăţi ce nu au valoare. Ele sunt ale lui, venind dintr-o meschină percepţie de sine pe care vrea să o depăşească. Să nu judeci cuvintele ce îţi parvin, dar să le oferi cu încredere. Sunt cu mult mai înţelepte decât ale tale. În spatele simbolurilor profesorilor lui Dumnezeu stă Cuvântul lui Dumnezeu. Şi El Însuşi dă cuvintelor pe care le folosesc aceştia puterea Spiritului Său, ridicându-le din simboluri fără înţeles în Chemarea Cerului însuşi.



din - Curs de Miracole


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu